sâmbătă, ianuarie 25, 2014

Politicienii "luptă cu arma în mână": prostesc poporu' cu televizoru', şi încă pe banii lui

ActiveWatch publică un studiu despre influența politică asupra televiziunilor locale din România.
De cele mai multe ori, televiziunea locală este o armă de luptă politică și economică sponsorizată din bani publici, direct sau indirect, conform datelor colectate.
Este rezultatul colaborării dintre jurnaliști și activiști cu asistența unui sociolog. Timp de un an au fost realizate interviuri în redacții ale celor mai importante televiziuni locale din 15 județe ( vezi Galaţi)
* Harta realizată de Geo-spatial.org 
Obiectiv: Realizarea unei radiografii a situaţiei actuale a televiziunilor locale în ceea ce privește starea economică, presiunile politice și economice la care sunt supuse acestea, nivelul de profesionalizare și de autoreglementare. De asemenea, s-a urmărit identificarea celor mai bune soluţii pentru îmbunătăţirea mediului economic în care funcţionează presa și pentru asigurarea independenţei presei la nivel local.
De ce sunt importante detaliile acestui studiu? Pentru că televizorul este principala sursă de informare pentru 97% dintre români, potrivit Eurobarometrului Standard 78, „Opinia publică în Uniunea Europeană” publicat în feb. 2013
Este un studiu fără precedent. Generează portretul televiziunii locale, al lucrătorului angajat într-o astfel de întreprindere, al felului în care se desfășoară o afacere media și al modului în care gândesc patronii sau managerii. Și, desigur, al gradului de implicare al politicului în afacerile presei.
Radiografia este șocantă. Judecând după tipul de conținut pe care televiziunile locale îl diseminează, rezultă că românii trăiesc într-un deșert informațional fără să-și dea seama. Teoretic, presa locală stă la baza unui ecosistem al informației, pentru că cele mai importante informații pe care le transmite sunt preluate de presa națională. La rândul ei, presa națională informează decidenți politici, intermediază presiune asupra politicienilor locali sau este sursă pentru presa internațională. Astfel, cu o presă locală inexistentă sau care își neglijează funcția de bază de a informa și de a da o voce cetățeanului, baza ecosistemului informației este viciată.

luni, ianuarie 20, 2014

Postul local EXPRESS TV a sărbătorit 15 ani de existenţă

Înfiinţată în 1999, televiziunea Express TV Galaţi-Brăila a împlinit, săptămâna trecută,, 15 ani de activitate ăn piaţa presei locale gălăţene (din 2006, şi  în presa brăileană).
La fel ca anul trecut, petrecerea, prin care a marcat evenimentul aniversar echipa postului tv, a avut loc la restaurantul Havana, alături de invitaţi, oficialităţi şi jurnalişti, dar şi mulţi prieteni. Printre cele mai inedite momente ale serii au fost prezentarea videoclipurilor “Buletin de Express”, montajul imaginilor înregistrate la sărbătoarea de anul trecut, şi, bineînţeles,Căpitan la 15 ani, pregătit pentru anul acesta.

"Express TV a fost fondat pe 15 ianuarie 1999 de regretatul Clim Sabin, alături de Ștefan Onişor și Mureş Renghea. De atunci şi până astăzi, acest post local de televiziune a constituit o rampă de lansare pentru câţiva tineri care lucrează în prezent în media, la Bucureşti: Florentina Fântânaru (realizator emisiuni la Antena Stars), Dorina Novac (prezentatoarea Jurnalului TVR), Dan Mizileanu (şef tehnic Antena 3), Radu Cimpoeşu (director Departament Promo Antena 1)" www.viata-libera.ro - Sâmbătă, 18 Ianuarie
În prezent, echipa Express Tv numără doar şapte angajaţi - dintre care doi chiar din echipa cu care a pornit la drum, acum 15 ani, Cătălin Negoiţă şi Gabriel Chifu, actualul director al postului.